awram

المعهد القومى للأورام بفم الخليج يتلقى التبرعات على حساب 777 البنك الأهلى المصرى , أما مشروع إنشاء المعهد الجديد بمدينة 6 أكتوبر حساب 500 500 البنك الأهلى و بنك مصر . صفحة المعهد على الفيس بوك هنا

copyright

Protected by Copyscape Online Plagiarism Tool
ايها الطائرين و الله منورين يلا دوسوا اشتراك و خليكوا موجودين و ده حسابى فى تويتر خليكوا متابعين

الاثنين، 4 يوليو 2011

يا غالى ادى الرخيص ... بالجزمة !!!

انا بحب اوى افرح فى خلق الله , خصوصا اللامؤاخذة العرر :)))
الخبر من مصرواى

http://www.masrawy.com/News/Egypt/Politics/2011/july/4/ghaly_broken.aspx

بريطاني ''مصري'' يتعدى على غالي ويكسر نظارته

تعدى مواطن بريطاني من اصل مصري على وزير المالية السابق يوسف بطرس غالي، بالضرب أثناء تجول غالي وزوجته في حديقة ''هايد بارك'' بالعاصمة البريطانية لندن، خلال عطلة آخر الأسبوع، مما أدى لكسر نظارته وغصابة زوجته اللبنانية بالإغماء.

وذكرت جريدة ''روزا اليوسف'' يوم الاثنين أن غالي حرر محضراً في قسم شرطة ''متروبوليتان'' يتهم فيه مواطن انجليزي من اصل مصري يدعى جورج سعيد بالتعدي عليه بالضرب وكسر نظارته.

ووفقاً للجريدة، فغن سعيد برر اعتداءه علي غالي بأن الوزير السابق سرق مصر والمصريين''.

وقالت ''روزا اليوسف'' إن السلطات البريطانية طلبت من غالي مراجعة مكتب وزارة الداخلية هاتفياً عصر كل يوم لمعرفة تحركاته ونشاطه اليومي''، ملفتة أن ذلك يأتي في إطار التحقيق مع الوزير المصري السابق بتهمة التقدم بمعلومات كاذبة لوزير العدل.

وتمثلت المعلومات ''الكاذبة'' في تدوينه (غالي) في الأوراق الرسمية، أنه غير مطلوب لأي جهة من جهات التحقيق، علي خلاف الحقيقة، بعد أن تبين أنه هارب من تنفيذ حكم بالسجن أصدرته محكمة جنايات القاهرة، وفقاً للجريدة المصرية. وغالي من الموضوعين على قائمة المطلوبين من بالانتربول الدولي''.

طبعا قبل اما تفهمونى غلط و تبهدلونى بالكومنتات احب اقولكم ان الغالى اكيد هو اللى غله من واحد حرامى يخليه يكسر قانون فى دولة قوانينها صارمة و يديله فى وشه :)))

و الرخيص اكيد اللى الانتربول بيدور عليه , معرفش اومال المحضر ده ايه بالظبط !!!

هناك تعليقان (2):

  1. عالشان
    بس
    يعرف انه مبعدش

    هيلاقينا وراه فى اى حته

    احنا اجدع من الأنتربول

    ردحذف
  2. يعني في لندن وراح البوليس ومفيش انتربول متبلغ ولا ايه؟

    ردحذف

عبرنى شكرا :)