awram

المعهد القومى للأورام بفم الخليج يتلقى التبرعات على حساب 777 البنك الأهلى المصرى , أما مشروع إنشاء المعهد الجديد بمدينة 6 أكتوبر حساب 500 500 البنك الأهلى و بنك مصر . صفحة المعهد على الفيس بوك هنا

copyright

Protected by Copyscape Online Plagiarism Tool
ايها الطائرين و الله منورين يلا دوسوا اشتراك و خليكوا موجودين و ده حسابى فى تويتر خليكوا متابعين

الأربعاء، 10 نوفمبر 2010

رسالة من تحت الدهون

الاصدقاء و الصديقات
المتختخين منكم و المتختخات المبقلظين و المبقلظات
اليائسين من الانظمة و الريجيمات
و الادوية و التمرينات
يا محبين الشوكولاتة و الجاتوهات
و المحاشى و الساليزونات
يا من ترتدون اوسع المقاسات ها قد حل موسم الاعياد
فابتعدوا عن الفتة و اقتربوا من الخضروات
و خاصموا الدهون و صالحوا الشوربات
شريطة ان تخلو من الكريمات
لتنعموا بالصحة و لتلبسوا انسب المقاسات
و لتليق عليكم الموديلات و لتتجنبوا الامراض
و لكن هيهات هيهات
فانا اعرف انه بمجرد ان تطهى الطبخات
ستنسوا هذه الكلامات و تلتهموا منها كميات .
فالحل الوحيد هو انا ناخذ من كل رجل قبيلة .
المرسل : كرنبة ابن المتختخ

هناك 12 تعليقًا:

  1. تصدق أنا ركزت لقيت نفسي هيست...احمممم ايه اللغه دي هو اللي بيدخل المدونه دي بيتكلم زي مالكها و لا ايه؟
    بجد الكلام اللي انت كتبه ده تحفه و مظبوط في النظم و المعاني و الحمد لله اني مش من المتختخات عشان أكل براحتي بقه
    تحياتي لك و اسمحلي أتابعك

    ردحذف
  2. و مين كرنبة ابن المتختخ ده؟ هههههههههههههه

    ردحذف
  3. شيرين هانم
    تقريبا الشعر العباسى اللى مكتوب عليا ازاكره كل يوم نقح عليا و خلانى اكتب زيهم

    اما بالنسبة لكرنبة ابن المتختخ فدة شخصية خيالية ديناميكية استاتيكية و فول و طعمية :)
    لا انا كدة الفيوزات ضربت رسمى
    هاهاهاه

    نورتينى و بجد مبسوط اوى بمتابعتك

    ردحذف
  4. هههههههههههههههههههههههههه

    جامدة يا أكرم صدقنى

    كل سنة و انت طيب

    بس انت متختخ بقى ولا ايه ؟

    ردحذف
  5. ربنا يخليك يا رامى
    معلش انا مقصر معاك حبتين بس انت عندك 3 مدونات و انا مبعرفش ادخل انهى :)
    و انت طيب يا سيدى
    اما بالنسبة لموضوع متختخ فلو كنت جيت من 3 اشهر انا كنت ساعتها مبقلظ لاحظ ان بقلظ اقل من متختخ
    لكن الحمد لله بعد 3 اشهر من الريجيم انتقلت من مرحلة مبقلظ لمرحلة مدملك و مدملك دى اقل من مبقلظ
    الحمد لله وزنى معقول و ان شاء الله قريب هيبقىطبيعى جدا عشان البس انسب المقاسات و تليق الموديلات و اخاصم الشوربات و ابتعد عن الخضروات

    ردحذف
  6. أكرم و لا يهمك يا صديقى (:

    صدقنى انا مش بأحسبها كدة خالص

    انت وقت ما تكون فاضى عدى و مسى

    انا عارف ان انت مشغول فى الثانوية (:

    ربنا يوفقك

    ردحذف
  7. شوف يا أكرم

    يمكن انت مش قادر تستوعب اللى حاصل اللى بأكتبه

    مش قصدى مش فاهم لالا

    بس دة واقع انا فاتح المدونة ليها هى بس بأكتب علشانهابس

    يمكن مع بعض الخروج عن النص

    يعنى اللى باكتبه ده حقيقى مش بألف

    يعنى بأكلمها عن طريق المدونة

    طب ليه يا عم رامى مبتكلمهاش ديركت علطول يعنى وش لوش

    لالالالا دى حكاية طويلة قوى يا اكرم (:

    أنا بس وضحت لك ليه كتاباتى كده

    معلش طولت و رخمت و رغيت (:

    بالتوفيق ليك

    ردحذف
  8. لا طولت ولا رخمت ولا رغيت
    انت بس اتلخبط و كتبت الكومنت عندى مش عندك :)
    بس اهم حاجة انها تكون بتقراه و الا يبقى بتهرى فى نقسك و هى مش حاسة

    ردحذف
  9. هاهاهاهاهاهاها حلوة ..فكرتنى بالتدوينة اللى كنت كاتباها زمان قريتها ؟

    ردحذف
  10. ممكن اكون قريتها بس نسيتها يا نور ياريت تبعتيلى اللينك لو سمحتى

    ردحذف
  11. اااااااااااااااااااااااهى

    http://reeeshkalam.blogspot.com/2009/12/blog-post_5096.html

    ردحذف

عبرنى شكرا :)